PENGARUH PERILAKU MENCARI VARIASI MENU TERHADAP MINAT BERKUNJUNG KEMBALI YANG DIMEDIASI OLEH KEPUASAN (Studi Kasus Pada Konsumen McDonald’s di Kota Mataram)

Azan Dani

Abstract


This study aims to determine the effect of the behavior of seeking menu variations on return interest by mediating McDonald's consumers in the city of Mataram). The population in this study were consumers who had shopped at McDonald's in Mataram City, while the sample of this study was 120 McDonald's consumers using purposive sampling technique. This type of research is associative research. Data processing in this study using SPSS 26.0 for Windows, where validity test, reliability test, classical assumption test, path analysis test, significance test (t test), coefficient of determination test (R²) and Sobel test were carried out. The results of the analysis, all variables have a partial effect, where Menu Changes have an effect on Interest in Re-developing, Influence on Interest in Searching Again, Behavior Looking for Variations has an effect on goals. Results Based on this, it is suggested that McDonald's can increase the variety of menus and increase satisfaction so as to increase customer interest in purchasing products at McDonald's restaurants


Keywords


behavior looking for menu variations; satisfaction; interest in returning

Full Text:

PDF

References


Adrian Azhar Wijanarko. (2019). Implikasi Perilaku Pencarian Variasi Sebagai Perilaku Psikologis Terhadap Aspek Manajerial Vol. 1 No 1.

Andriadi 2013, Pengaruh Persepsi Kualitas Layanan Dan Citra Merek Telkom Flexi Terhadap Minat Beli Ulang. Jurnal Ilmu Manajemen, vol 1, no.2 , hal 639-649

Amrina Rasyada Suwandi, Whyosi Septrizola. (2015). Pengaruh Iklan Dan Perilaku Mencari Variasi Terhadap Brand Switchingkartu Seluler Pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi Universitas Negeri Padang. Jurnal Praktik Bisnis, Volume 4, Nomor 1.

Azwar, Saifuddin. 2007. Metode Penelitian. Pustaka Pelajar: Yogyakarta

Ferdinand, Augusty. (2014). Metode Penelitian Manajemen. BP Universitas Diponegoro. Semarang

Ferdinand, Augusty. 2014. Metode Penelitian Manajemen. BP Universitas Diponegoro. Semarang

Ghozali, Imam. (2013). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 21 Update PLS Regresi. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Iwan Carialy Irawan dkk (2020). Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Pelanggan pada PT. Kartika. Cipta Anugrah Bandung Vol. 6 No.2

Holil Pujiyati dan I Putu Gde Sukaatmadja. (2020) Anteseden Minat Berkunjung Kembali Wisatawan Spiritual Di Bali (The Antecedent Of Spiritual Tourist Revisit Intention In Bali). E-Jurnal Manajemen, Vol. 9, No. 1, : 21-39 ISSN : 2302-8912 DOI: https://doi.org/10.24843/EJMUNUD.2020.v09.i01.p0221.

Ishadi. (2012). Analisis Pengaruh Ketidakpuasan Konsumen, Iklan Pesaing Dan Perilaku Mencari Variasi Terhadap Perilaku Perpindahan Merek Pada Konsumen Shampo Sunsilk. . Undergraduate thesis, Fakultas Ekonomika dan Bisnis.

Lilis Cucu Sumartini dan Dini Fajriany Ardining Tias .(2019) .Analisis Kepuasan Konsumen Untuk Meningkatkan Volume Penjualan Kedai Kopi Kala Senja. Akademi Teknologi Bogor Vol 3 No 2

Malhotra, N.K., 2009, Riset Pemasaran, Edisi keempat, Jilid 1, PT Indeks, Jakarta

Mowen dan Minor. 2012. Perilaku Konsumen. Jilid 1, Edisi Kelima. Erlangga, Jakarta.

Mowen, John C dan Minor, Micheal. (2012). Perilaku Konsumen. Jakarta : Erlangga

Nadya Damayanty Utami dan Augusty Tae Ferdinand. (2018). Analisis Peningkatan Minat Berkunjung Kembali Pada Wisatawan Melalui Citra Wisata Dan Nilai Budaya (Studi Pada Kota Kuningan, Jawa Barat) Jurnal Sains Pemasaran Indonesia halaman 207-221.

Nasution. (2003). Metode Penelitian Naturalistik Kualitatif . Bandung : Tarsito

Ni Made Arie Sulistyawati dan Ni Ketut Seminari . (2015). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Restoran Indus Ubud Gianyar. E-Jurnal Manajemen Unud, Vol. 4, No. 8, 2318-2332 ISSN: 2302-8912 2318

Ni Nyom an Ayu Wiratini M, dkk. 2018. Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Niat Kunjung Kembali Wisatawan Pada Daya tarik Wisata Di Kabupaten Bandung. Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Udayana, Bali, Indonesia

Otavia Rianti, H. W. (2017). Pengaruh Experiential Marketing Terhadap Loyalitas Konsumen Dengan Kepuasan Konsumen Sebagai Variabel Intervening . Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen , hal : 1-19.

Saputra, V. N., Mulyati, A., & Andayani, S. (2015). Analisis Pengaruh Variasi Produk, Cita Rasa, dan Higienitas Terhadap Minat Beli Konsumen (Studi Kasus Pada Ice Cream Zangrandi Surabaya). Jurnal Dinamika Administrasi Bisnis, 1(2), 1–14. http://jurnal.untag-sby.ac.id/index.php/adbis/article/view/2322

Schiffman, L. G. (2002). Perilaku Konsumen. Jakarta. (Edisi 7). Indeks.

Schiffman, L., & Kanuk, L. L., 2008, Prilaku Konsumen, Indeks, Jakarta

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, R & D. Bandung: CV Alfabeta.

Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Tjiptono, Fandy & Candra, Gregorius. 2012.Pemasaran Strategik. Yogyakarta: CV. Andi Offset. Edisi Kedua.

William Christopher, Edwin Japarianto 2014, Analisis pengaruh ekuitas merek terhadap minat beli konsumen ice cream di de Bolivia Surabaya, jurnal manajemen perhotelan . hal 4




DOI: https://doi.org/10.31764/jseit.v4i1.23104

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2024 Azan Dani

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Journal of Sharia Economy and Islamic Tourism
http://journal.ummat.ac.id/index.php/jseit
Email: [email protected] || WA: +62 819-0691-8915
Universitas Muhammadiyah Mataram
Jl. KH. Ahmad Dahlan No.1, Pagesangan, Kec. Mataram, Kota Mataram, Nusa Tenggara Bar. 83115, Indonesia.