Digital Marketing Communication Strategy for Local Perfume Brand HMNS @hmns.id
Abstract
Abstract:
This research discusses the digital marketing communication strategy implemented by local perfume brand HMNS via the social media platform Instagram. The aim of this research is to determine the digital marketing communication strategy carried out by the local perfume brand HMNS. This research method uses qualitative descriptive research with data collection techniques carried out using observation, in-depth interviews, documentation and literature study. The results of this research show that the HMNS perfume brand uses various digital marketing strategies, including the use of Instagram as the main marketing media, the application of the Integrated Marketing Communication (IMC) concept with a focus on building relationships with customers, story telling strategies, the use of advertising, sales promotion and public relations. which is supported by the marketing mix concept.
Keywords
References
Abdillah, W., & Herawati, A. (2018). Pengaruh bauran pemasaran (7p) terhadap pengambilan keputusan siswa dalam memilih sekolah berbasis entrepreneur (Studi pada SMA Muhammadiyah 9 Surabaya). Pengaruh Bauran Pemasaran (7p) Terhadap Pengambilan Keputusan Siswa Dalam Memilih Sekolah Berbasis Entrepreneur (Studi Pada SMA Muhammadiyah 9 Surabaya), 2(2).
Holliman, G., & Rowley, J. (2014). Business to business digital content marketing: marketers’ perceptions of best practice. Journal of research in interactive marketing, 8(4), 269-293.
Kurnianti, A. W. (2017). Komunikasi Pemasaran Transportasi Online NGuberJEK. Jurnal Komunikasi Dan Kajian Media, 1(1), 69-84.
Lestari, S. P. (2016). Hubungan Komunikasi Pemasaran dan Promosi dengan Keputusan Memilih Jasa Layanan Kesehatan (Studi pada Rumah Sakit Islam Lumajang). Majalah Ilmiah Inspiratif, 2(2).
Manggu, B., & Beni, S. (2021). Analisis Penerapan Segmentasi, Targeting, Positioning (STP) dan Promosi Pemasaran Sebagai Solusi Meningkatkan Perkembangan UMKM Kota Bengkayang. Sebatik, 25(1), 27-34.
Mulyana, M. (2019). Strategi Penetapan Harga.
Safitri, E., Auliana, L., Sukoco, I., & Barkah, C. S. (2022). Kajian Literatur Peran Integrated Marketing Communication (IMC) dalam Mempertahankan Loyalitas Konsumen. Jurnal Aplikasi Bisnis, 19(2), 259-267.
Setiawati, S. D. (2019). Strategi membangun branding bagi pelaku usaha mikro kecil menengah. Jurnal Abdimas BSI: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 2(1), 125-136.
Silviani, I., & Darus, P. (2021). Strategi Komunikasi Pemasaran Menggunakan Teknik Integrated Marketing Communication (IMC). Scopindo media pustaka.
Stephanie, G., Indrayani, I. I., & Yogatama, A. (2023). Efektivitas Iklan Produk Kecantikan Kolaborasi Jacquelle dengan Spy x Family pada Media Sosial Instagram@ jacquelle_official. Jurnal e-Komunikasi, 11(1).
Untari, D., & Fajariana, D. E. (2018). Strategi pemasaran melalui media sosial instagram (studi deskriptif pada akun@ subur_batik). Widya Cipta: Jurnal Sekretari Dan Manajemen, 2(2), 271-278.
Walfajri, M. (2021). Bernilai ekspor US$ 83,9 juta, Eximbank dorong UMKM ekspor minyak atsiri.
Wahyuningtyas, B. P. (2015). Aroma sebagai Komunikasi Artifaktual Pencetus Emosi Cinta: Studi Olfactics pada Memory Recall Peristiwa Romantis. Humaniora, 6(1), 77-85.
Wijaya, I. S. (2015). Perencanaan dan strategi komunikasi dalam kegiatan pembangunan. Lentera, 17(1)
DOI: https://doi.org/10.31764/jail.v8i1.26930
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Rr. Tasya Amalia Putri, Hanna Nurhaqiqi
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Al-I’lam: Jurnal Komunikasi dan Penyiaran Islam
Fakultas Agama Islam Universitas Muhammadiyah Mataram.
Alamat Redaksi:
Jln. KH. Ahmad Dahlan No. 1 Pagesangan – Mataram
Telpon 085946008096 | email: [email protected]
INDEXED BY: