Implementation of Merdeka Curriculum in the Form of Culinary Training for Teachers and Students at UPT. SKB 1 Tanah Datar
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amelia, L., Khoirunnisa, R., Siti, S. K., & Prihantini. (2024). Problematika Implementasi Proyek P5 di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Tambusai, 8 (1), 1469–1475. https://doi.org/https://doi.org/10.31004/jptam.v8i1.12595
Azzahra, D. H., Sholih, & Siregar, H. (2024). Penerapan Projek Penguatan Profil Pelajar Pancasila Untuk Meningkatkan Karakter Pancasila Pada Warga Belajar Kesetaraan Paket C di SKB Kota Bogor. Jurnal Abdimas Kartika Wijayakusuma, 5(1). https://doi.org/10.26874/jakw.v5i1.417
dapodik.dasmen. (2025). Profil SKB 1 Tanah Datar. https://dapo.dikdasmen.go.id/ Duriyanti, S. (2015). Fungsi Program Pendidikan Non Formal; Studi Kasus di Sanggar
Kegiatan Belajar (Skb) Rokan Hulu Kabupaten Rokan Hulu. Jom Fisip, 2(2).
Hidayatullah, S., Muqowim, M., & Fauzi, M. (2023). Kurikulum Merdeka Perspektif Pemikiran Pendidikan Ki Hajar Dewantara. Jurnal Literasiologi, 9(2), 88–98. https://doi.org/https://doi.org/10.47783/literasiologi.v9i2.472
Ihsan, F. N., Santika, T., & Muis, A. (2025). Pelatihan Tata Boga Dalam Peningkatan Keterampilan Ibu Rumah Tangga Di PPKD Jakarta Pusat. Jurnal Comm-Edu, 8(1), 2615–1480.
Kristanto, N. (2018). Desain Kurikulum Kursus Dan Pelatihan Komputer (Aplikasi Perkantoran) Pada Sanggar Kegiatan Belajar (SKB) Untuk Meningkatkan Mutu Lulusan Di Provinsi Daerah Istimewa Yogyakarta. Diklus: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah, 2 (2), 153–167.
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.21831/diklus.v2i2.23657
Melati, P. D., Rini, E. P., Musyaiyadah, M., & Firman, F. (2024). Implementasi Projek Penguatan Profil Pelajar Pancasila (P5) dalam Kurikukulum Merdeka di Sekolah Menengah Atas (SMA). EDUKATIF : JURNAL ILMU PENDIDIKAN, 6(4), 2808–
https://doi.org/10.31004/edukatif.v6i4.6762
Nurzaman, Y., & Widiastuti, N. (2019). Meningkatkan Kemampuan Wirausaha Melalui Pelatihan Life Skill Tata Boga Bagi Warga Belajar Keaksaraan (Studi Kasus di PKBM Srikandi Kota Cimahi). Jurnal Comm-Edu, 2(3), 202–209. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.22460/comm-edu.v2i3.2885
Risalah Kebijakan. (2020). Pusat Penelitian Kebijakan Badan Penelitian dan Pengembangan dan Perbukuan Kemendikbud.
Https://Repositori.Kemdikbud.Go.Id/22299/1/Risalah%20Kebijakan_Puslitjak%2 02020_18_Implementasi_Penguatan_Pendidikan_Karakter_pada_PAUD.Pd f.
Shomedran, Nengsih, K. Y., Tahyadun, D., & Hakim, A. I. (2020). Peran sanggar kegiatan belajar (SKB) sebagai satuan pendidikan luar sekolah dalam membangun mutu sumber daya manusia (Jurnal Comm-Edu, Trans.). 3(3), 2615–1480. https://doi.org/https://doi.org/10.22460/comm-edu.v3i3.5214
Sulistyati, D. M., Wijania, I. W., & Wahyaningsih, S. (2023). Projek Penguatan Profil Pelajar Pancasila Edisi Revisi. Kementerian Pendidikan, Kebudayaan, Riset, dan Teknologi. https://buku.kemdikbud.go.id
Susanto. (2019). Posisi Sanggar Kagiatan Belajar (SKB) Dalam Struktur Pendidikan.
Https://Diknas.Okukab.Go.Id/Berita/Detail/Posisi-Sanggar-Kegiatan-Belajar- Skb-Dalam-Struktur-Pendidikan.
Widya Indarthi, A., Malik, A., & Siswanto, Y. (2023). Desain Pelatihan Tata Boga di Balai Latihan Kerja (BLK) Kabupaten Pemalang. Jurnal Cendekiawan Ilmiah PLS, 8(1), 70–86. https://doi.org/10.37058/jpls.v8i1
YPAB. (2014). Implementasi Kurikulum Merdeka di YPAB.
Https://Ypab.Org/Implementasi-Kurmer-Ypab/.
DOI: https://doi.org/10.31764/transformasi.v5i1.26696
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2025 Najmi - Najmi

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
This publication is indexed by: