Penerapan Metode Permainan Dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Matematika Di Kelas IV SD Negeri Menyosok Kecamatan Praya Timur

Murdani Susanto

Abstract


Abstrak: Penelitian dalam dua siklus PTK mengenai penerapan metode permainan dalam upaya meningkatkan persetasi  belajar Matematika siswa kelas IV SDN Menyosok Kecamatan Praya Timur Kabupaten Lombok Tengah Tahun 2015/2016. Diperoleh peningkatan hasil siklus I aktivitas siswa 56 dan siklus II sebesar 69 kategori sangat aktif. Sedangkan aktivitas guru siklus I sebesar 16 dan siklus II sebesar 18 dengan kategori sangat baik. Ketuntasan klasikal pada siklus I sebesar 60% sedangkan siklus II sebesar 88% peningkatan sebesar  28%. Dengan demikian Penerapan metode permainan dalam pembelajaran matematika meningkatkan prestasi belajar siswa kelas IV SDN Menyosok Kecamatan Praya Timur Lombok Tengah pada  tahun pelajaran 2015/2016.

Abstract:  Research in two PTK cycles on the application of game methods in an effort to improve students' learning achievement of Maths grade IV SDN Disosok East Praya District Central Lombok Tengah Year 2015/2016. Obtained increase of result of cycle I student activity 56 and cycle II equal to 69 category very active. While the activity of teachers cycle I of 16 and cycle II of 18 with very good category. Classical completeness in the first cycle of 60% while the second cycle of 88% increase by 28%. Thus the application of game methods in learning mathematics improve student achievement grade IV SDN Diposok Kecamatan Praya Timur Lombok Tengah in academic year 2015/2016.

Keywords


Metode Permainan, Perstasi Belajar, Matematika

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Universitas Muhammadiyah Mataram

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

_______________________________________________________
Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika | JTAM

p-ISSN 2597-7512 | e-ISSN 2614-1175
Contact: [email protected] - HandPhone: 087864003847 | JTAM Stats

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

 

JTAM | Current Indexing: