Approach in Improving Student's Mathematical Understanding Abilities
Abstract
Keywords
Full Text:
DOWNLOAD [PDF]References
Dewi, S. Z., & Ibrahim, T. (2019). Pentingnya Pemahaman Konsep Untuk Mengatasi Miskonsepsi Dalam Materi Belajar IPA di Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan Universitas Garut, 13(1), 26–31.
Elvianasti, M. (2019). Belajar dan Pembelajaran. Jurnal Kajian Ilmu-ilmu Keislaman, 3(2).
Enika Wulandari. (2011). Meningkatkan Kemampuan Penalaran Matematis Siswa Melalui Pendekatan Problem Posing Di Kelas VIII A SMP Negeri 2 Yogyakarta. Pendidikan.
Ferdianto, F., & Ghanny, G. (2014). Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Matematis Siswa Melalui Problem Posing. Euclid, 1(1). https://doi.org/10.33603/e.v1i1.343
Festiawan, R. (2020). Belajar dan Pendekatan Pembelajaran. 2020, 1–17.
Hamdan, M., & Juwita, D. R. (2020). Psikologi Pendidikan Sebagai Dasar Pembelajaran. El-Wahdah: Jurnal Pendidikan, 1(1), 71–88.
Hardiyono, B., Pratama, R., Hidayat, A., & Hartati. (2021). Physical education teachers’ understanding of the 2013 curriculum. International Journal of Human Movement and Sports Sciences, 9(5), 841–846. https://doi.org/10.13189/saj.2021.090502
Hastuti, N., Djanah, S. N., Pascasarjana, M., & Dahlan, U. A. (2020). Studi Tinjauan Pustaka : Penularan Dan Pencegahan Penyebaran Covid-19. An-Nadaa: Jurnal Kesehatan Masyarakat, 7(2), 70–76.
Hidayah, R. N., Sulasmono, B. S., & Widyanti, E. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Think Pair Share dengan Permainan Puzzle untuk Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kritis Matematika Kelas IV SD. JTAM | Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika, 3(1), 34. https://doi.org/10.31764/jtam.v3i1.759
Katuuk, D. A. (2014). Manajemen Implementasi Kurikulum: Strategi Penguatanimplementasi Kurikulum 2013. Jurnal Cakrawala Pendidikan, 1(1). https://doi.org/10.21831/cp.v1i1.1858
Melfianora. (2019). Penulisan Karya Tulis Ilmiah dengan Studi Literatur. Open Science Framework, 1–3.
Murdiyanto, T., & Mahatama, Y. (2014). Pengembangan Alat Peraga Matematika Untuk Meningkatkan Minat Dan Motivasi Belajar Matematika Siswa Sekolah Dasar. Sarwahita, 11(1), 38. https://doi.org/10.21009/sarwahita.111.07
Oktaviyanthi, R., Safaah, E., & Noviana Agus, R. (2017). Pemberdayaan Keterampilan Guru Matematika dalam Menyusun Bahan Ajar Berbantuan Mathematics Education Software. Wikrama Parahita:Jurnal Pengabdian Masyarakat, 1(1), 19. https://doi.org/10.30656/jpmwp.v1i1.270
Ramadhiyah, S., & Lengkanawati, N. S. (2019). Exploring EFL learner autonomy in the 2013 Curriculum implementation. Indonesian Journal of Applied Linguistics, 9(1), 231–240. https://doi.org/10.17509/ijal.v9i1.15626
Saragih, A. H., Setyowati, M. S., Hendrawan, A., & Lutfi, A. (2019). Student Perception of Student Centered e-Learning Environment (SCeLE) as Media to Support Teaching and Learning Activities at the University of Indonesia. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science, 248(1). https://doi.org/10.1088/1755-1315/248/1/012001
Schiller, U., Jaffray, P., Ridley, T., & Du Plessis, C. (2021). Facilitating a participatory action learning action research process in a higher educational context. Action Research, 19(2), 301–317. https://doi.org/10.1177/1476750318776715
Sheromova, T. S., Khuziakhmetov, A. N., Kazinets, V. A., Sizova, Z. M., Buslaev, S. I., & Borodianskaia, E. A. (2020). Learning styles and development of cognitive skills in mathematics learning. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(11). https://doi.org/10.29333/EJMSTE/8538
Sihotang, R., & Tauran, S. (2020). Pembelajaran Kontekstual Tipe Hands On Activity Dan SAVI (Somatic, Auditory, Visual And Intelectual) Untuk Meningkatkan Kemampuan Pemahaman Matematis Siswa SMP. Jurnal Padegogik, 3(1), 45–56. https://doi.org/10.35974/jpd.v3i1.2232
Sugandi, A. I., & Bernard, M. (2018). Penerapan Pendekatan Kontekstual Terhadap Kemampuan Pemahaman Dan Komunikasi Matematis Siswa SMP. Jurnal Analisa, 4(1), 172–178. https://doi.org/10.15575/ja.v4i1.2364
Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Alfabeta.
Suprapto, A. (2016). Posisi Dan Peran Guru Dalam Pola Kurikulum 2013. J-PAI: Jurnal Pendidikan Agama Islam, 3(1). https://doi.org/10.18860/jpai.v3i1.3993
DOI: https://doi.org/10.31764/jtam.v5i2.4743
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Putri Maisyarah Ammy
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
_______________________________________________
JTAM already indexing:
_______________________________________________
JTAM (Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika) |
_______________________________________________
_______________________________________________
JTAM (Jurnal Teori dan Aplikasi Matematika) Editorial Office: