Literature Study on The Influence of Mathematics Basic Skills to Work Out Physics Problems
Abstract
Keywords
Full Text:
Download [PDF]References
Adiromanita, H. (2008). Pola belajar siswa dalam menyelesaikan soal cerita matematika disekolah dasar kelas IV [Universitas Muhammadiyah Surakarta]. http://eprints.ums.ac.id/1927/
Ani Rusilowati. (2006). Profil Kesulitan Belajar Fisika Pokok Bahasan Kelistrikan Siswa SMA di Kota Semarang. Jurnal Pendiidkan Fisika Indonesia, 4(2). https://journal.unnes.ac.id/nju/index.php/JPFI/article/view/163
Bauer, J. (2003). 2003 earnings survey. The outlook is bright. RN, 66(10), 54–60.
Constantitos Tzanakis. (2002). On The Relation Between Mathematics And Physics In Undergraduate Teaching. Semantic Scholar.
Ervina Rhahim, Edy Tandililing, S. (2015). Hubungan Keterampilan Matematika Dengan Kemampuan Menyelesaikan Soal Fisika Terhadap Miskonsepsi Siswa Pada Impuls Momentum. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa, 4(9).
Halliday, D., Resnick, R., & Walker, J. (2004). Fundamentals Of Physics (7Th Ed). In John Wiley & Sons.
Haryadi, R. (2016). Korelasi Antara Matematika Dasar Dengan Fisika Dasar. Jurnal Penelitian Dan Pembelajaran Matematika, 9(1), 124–127. https://doi.org/10.30870/JPPM.V9I1.988.G789
Hasbi, M. (2012). Pengaruh Kemampuan Trigonometri Terhadap Kemampuan Fisika Dikaitkan dengan Gaya Kognitif Mahasiswa Program Studi Pendidikan Fisika FKIP Universitas Tadulako. Jurnal Aksioma, 1(1), 63–72.
Hüseyin Uzunboylua, G. A. (2014). Research in Physics Education: A Study of Content Analysis. Procedia Social and Behavioral Sciences, 425–437.
Irianti, M. (2008). Peningkatan Kemampuan Pemecahan Masalah Dan Tingkat Penguasaan Mahasiswa Dengan Menggunakan Prosedur Heuristik Pada Pembelajaran Fisika Dasar 1. Sosiohumaniora, 1(3), 45–56. https://doi.org/https://doi.org/10.24198/sosiohumaniora.v10i3.5403
Kabil, O. (2015). Philosophy in Physics Education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 675–679. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.057
Kauffman, L. H., & Ul-Haq, R. (2015). The mysterious connection between mathematics and physics. In Progress in Biophysics and Molecular Biology (Vol. 119, Issue 3, pp. 453–459). https://doi.org/10.1016/j.pbiomolbio.2015.08.012
Kereh, lilisari, P. C. Tjiang, J. (2014). Korelasi Penguasaan Materi Matematika Dasar Dengan Penguasaan Materi Pendahuluan Fisika Inti. Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia, 10(2), 140–149. https://doi.org/10.15294/jpfi.v10i2.3449
Lang, H. S. (2000). Aristotle Physics Book VIII. Ancient Philosophy, 20(1), 224–228. https://doi.org/10.5840/ancientphil200020125
Linuwih, S. (2013). Konsepsi Alternatif Mahasiswa Calon Guru Fisika Tentang Gaya-Gaya Yang Bekerja Pada Balok. Jurnal Pengajaran Matematika Dan Ilmu Pengetahuan Alam, 18(1), 69. https://doi.org/10.18269/jpmipa.v18i1.259
Lukyto, T. (2009). Hubungan Antara Kemampuan Dasar Matematika dan Kebiasaan Belajar Dengan Prestasi Belajar Fisika Siswa SMP Negeri 3 Ponorogo [Universitas Negeri Malang]. http://fisika.fmipa.um.ac.id/index.php/2011/03/20/hubungan-antara-kemampuan-dasar-matematika-dan-kebiasaan-belajar-dengan-prestasi-belajar-fisika-siswa-smp-negeri-3-ponorogo/
Muldilarto. (2002). Kapita Selekta Pendidikan Fisika. Universitas Negeri Yogyakarta.
mundilarto. (2002). kapita selekta pendidikan fisika. FMIP Universitas Negeri Yogyakarta.
Nathanael, M. (2011). Hubungan Fisika dan Matematika. Http://gurufisikamuda.blogspot.com/. http://gurufisikamuda.blogspot.com/2011/02/hubungan-fisika-dan-matematika.html
P. A. M. Dirac. (1939). The Relation between Mathematics and Physics. Proceedings of the Royal Society of Edinburgh, 122–129. https://doi.org/10.1017/S0370164600012207
Purbaningrum, K. A. (2017). Kemampuan Berpikir Tingkat Tinggi Siswa Smp Dalam Pemecahan Masalah Matematika Ditinjau Dari Gaya Belajar. Jurnal Penelitian Dan Pembelajaran Matematika, 10(2). https://doi.org/10.30870/jppm.v10i2.2029
Quale, A. (2011). On the Role of Mathematics in Physics. Science and Education, 20(3), 359–372. https://doi.org/10.1007/s11191-010-9278-3
Rahayu, I. F. (2014). pengaruh kemampuan dasar matematika dan kebiasaan belajar terhadap hasil belajar fisika siswa kelas xi ipa sman 11 pekanbaru. Program Studi Pendidikan Fisika Universitas Riau.
Redish, E. F., & Kuo, E. (2015). Language of Physics, Language of Math: Disciplinary Culture and Dynamic Epistemology. Science and Education, 24(5-6), 561–590. https://doi.org/10.1007/s11191-015-9749-7
Smigiel, E., & Sonntag, M. (2013). A paradox in physics education in France. Physics Education, 48(4), 497–505. https://doi.org/10.1088/0031-9120/48/4/497
Wanhar. (2008). Hubungan Antara Pemahaman Konsep Matematika Dengan Kemampuan Menyelesaikan Persoalan Matematika. Jurnal Barug, 1(3).
DOI: https://doi.org/10.31764/ijeca.v1i2.2146
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 IJECA (International Journal of Education and Curriculum Application)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
IJECA (International Journal of Education and Curriculum Application) already indexed:
___________________________________________________________________
|
____________________________________________________________________
IJECA Publisher Office: