The Educational Orientation of Boundary Communities at Sanggau Regency West Kalimantan
Abstract
Keywords
Full Text:
Download [PDF]References
A’ing, A. (2015). Studi Tentang Pembangunan Bidang Pendidikan di Daerah Perbatasan Kecamatan Kayan Hulu Kabupaten Malinau. Pemerintahan Integratif.
Ab Halim, T., & Nur Hanani, H. (2017). Pendidikan Abad ke 21 Dalam Kepelbagaian Budaya : Cabaran dan Harapan. Kertas Kerja Ucap Utama Seminar Pedagogi Antarabangsa Ke-8 (PEDA8) Anjuran IPG Ilmu Khas, Kuala Lumpur, Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung Dan Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor Pada 19 September 2017 Di Institut Pendidikan Guru Kampus Il.
Ardi, S., Syed, B., Kamal, Y., Madya, P., & Tasir, Z. (2007). Pembelajaran masa depan – mobile learning (m-learning) di malaysia. Pembelajaran Masa Depan – Mobile Learning (m-Learning) Di Malaysia.
Atmanti, D. H. (2005). Investasi sumber daya manusia melalui pendidikan. Jurnal Dinamika Pembangunan (JDP).
Coenders, M., & Scheepers, P. (2003). The effect of education on nationalism and ethnic exclusionism: An international comparison. Political Psychology, 24(2), 313–343. https://doi.org/10.1111/0162-895X.00330
Darmadi, H. (2017). Dayak and Their Daily Life. JETL (Journal Of Education, Teaching and Learning). https://doi.org/10.26737/jetl.v2i1.145
Diyah Lusiana, W. L. (2017). Journal of Educational Research and Evaluation. Jurnal of Educational and Evaluation.
Fox, J., & Atok, K. (1997). Forest-dweller demographics in West Kalimantan, Indonesia. Environmental Conservation, 24(1). https://doi.org/10.1017/S0376892997000076
Gloria A. Tangkeallo, Rijanto Purbojo, & Kartika S. Sitorus. (2014). Hubungan Antara Self-Efficacy Dengan Orientasi Masa Depan Mahasiswa Tingkat Akhir. Jurnal Psikologi UIN Sultan Syarif Kasim Riau.
Husna, A. N. (2015). Orientasi Hidup Materialistis dan Kesejahteraan Psikologis. Seminar Psikologi & Kemanusiaan.
KBBI. (2016). Kamus Besar Bahasa Indonesia ( KBBI ). In Kementerian Pendidikan dan Budaya.
Kristianus. (2017a). Dialektika Budaya Dayak: Inkulturasi Agama Katolik dengan Budaya Dayak Kayaan. Juli Jurnal Studi Kultural, 2(2), 85–91. https://www.academia.edu/33620056/Dialektika_Budaya_Dayak_Inkulturasi_Agama_Katolik_dengan_Budaya_Dayak_Kayaan
Kristianus, K. (2017b). The Development of Multicultural Education Model in West Kalimantan. JETL (Journal Of Education, Teaching and Learning). https://doi.org/10.26737/jetl.v2i1.144
Lyndon, N., Selvadurai, S., Mat Jali, M. F., Awang Besar, J., Rosniza Aznie, C. R., Ali, M. N. S., & Abd Rahim, M. H. (2012). Pendidikan dan komuniti Bidayuh: Kajian kes perbezaan gender dalam penyertaan dan pencapaian. Geografia: Malaysian Journal of Society and Space, 8(8), 170–179.
Mahdum, Wan Hasmah Wan Mamat, & Zulfahmi. (2014). Pendidikan holistik tantangan dan masa depan. Pendidikan Holistik Tantangan Dan Masa Depan.
Moleong. (2007). Meode penelitian. Landasan Teori. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Mukminan. (2015). Kurikulum Masa Depan. Seminar Dan Kuliah Tamu.
Nurrohmatulloh, M. A. (2016). Hubungan Orientasi Masa Depan dan Dukungan Orang Tua Dengan Minat Melanjutkan Studi ke Perguruan Tinggi. EJournal Psikologi.
Pemerataan Kesempatan Memperoleh Pendidikan Tingkat SLTP di Daerah Perbatasan Kalbar-Malaysia. (2004). Jurnal Penelitian Dan Evaluasi Pendidikan. https://doi.org/10.21831/pep.v1i1.2108
Randa, F., Triyuwono, I., Ludigdo, U., & Sukoharsono, E. A. (2011). Studi etnografi: akuntabilitas spiritual pada organisasi gereja katolik yang terinkulturasi budaya lokal. In Jurnal Akuntansi Multiparadigma (Vol. 2, Issue 1, pp. 35–51).
Sarwono, S. W. (2011). Psikologi Remaja Edisi Revisi. In Psikologi Remaja. https://doi.org/10.1108/09513551011032482.Bastian
Slameto. (2003). Prestasi Belajar. Journal of Education. https://doi.org/10.1016/j.jfineco.2008.10.007
Soapatty, L. (2014). Pengaruh Sistem Sekolah Sehari Penuh (Full Day School) Terhadap Prestasi Akademik Siswa Smp Jati Agung Sidoarjo. E-Journal UNESA.
sugiyono. (2010). Metode Penelitian Kuantitatif & kualitatif. In Journal of Experimental Psychology: General.
Sugiyono. (2011). Metode Penelitian Kuantitatif, kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta, 90. https://doi.org/10.1017/CBO9781107415324.004
Sumber Daya Manusia dan Produktivitas Kerja. (2016). Istinbath.
Yu, W. (2008). Globalization and cultural identity. In Globalization and Education (pp. 159–165). https://doi.org/10.1515/9783110207019
DOI: https://doi.org/10.31764/ijeca.v1i2.2148
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 IJECA (International Journal of Education and Curriculum Application)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
IJECA (International Journal of Education and Curriculum Application) already indexed:
___________________________________________________________________
|
____________________________________________________________________
IJECA Publisher Office: