Differences in Perceptions Between Parents and Teachers on Online Learning During the COVID-19 Pandemic
Abstract
Keywords
Full Text:
DOWNLOAD [PDF]References
Ananga, P., & Biney, I. K. (2017). Comparing Face to Face and Online Learning. MIER Journal of Educational Studies, Trends & Practices, 7(2), 165–179.
Anggianita, S., Yusnira, Y., & Rizal, M. S. (2020). Persepsi Guru terhadap Pembelajaran Daring di Sekolah Dasar Negeri 013 Kumantan. Journal of Education Research, 1(2), 177–182. https://doi.org/10.37985/joe.v1i2.18
Henry, A. R. (2020). Kendala Guru Dalam Pembelajaran Daring. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 20(1), 98–99.
Herdiana, D. (2020). Implementasi Kebijakan Pembatasan Sosial Berskala Besar (Psbb) Sebagai Upaya Penanggulangan Corona Virus Disease 2019 (Covid-19). DECISION: Jurnal Administrasi Publik, 2(2).
Lase, D., Ndraha, A., & Harefa, G. G. (2020). Persepsi Orangtua Siswa Sekolah Dasar di Kota Gunungsitoli Terhadap Kebijakan Pembelajaran Jarak Jauh pada Masa Pandemi Covid-19. SUNDERMANN: Jurnal Ilmiah Teologi, Pendidikan, Sains, Humaniora Dan Kebudayaan, 13(2), 85–98. https://doi.org/10.36588/sundermann.v13i2.46
Lutfiah, S. Z. (2020). Persepsi Orang Tua Mengenai Pembelajaran Online di Rumah Selama Pandemi Covid-19. Dealektik, 2(2), 69–73.
No, V., & Mona, N. (2020). Konsep Isolasi Dalam Jaringan Sosial Untuk Meminimalisasi Efek Contagious (Kasus Penyebaran Virus Corona Di Indonesia). Jurnal Sosial Humaniora Terapan, 2(2), 117–125. https://doi.org/10.7454/jsht.v2i2.86
Permadi, P. L., & Sudirga, I. M. (2020). Problematika Penerapan Sistem Karantina Wilayah Dan PSBB Dalam Penanggulangan Covid-19. Jurnal Kertha Semaya, 8(9), 1355–1365.
Rigianti, H. A. (2020). KENDALA PEMBELAJARAN DARING GURU SEKOLAH DASAR DI BANJARNEGARA. Elementary School: Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Ke-SD-An, 7(2). https://doi.org/10.31316/esjurnal.v7i2.768
Sabiq, A. F. (2020). Persepsi Orang Tua Siswa tentang Kegiatan Belajar di Rumah sebagai Dampak Penyebaran Covid 19. Ilmu Pendidikan Pkn Dan Sosial Budaya, 4(1), 1–7.
Santosa, A. (2020). Improper social distancing practices: sample cases in Indonesia. MEDISAINS, 18(2), 41. https://doi.org/10.30595/medisains.v18i2.8415
Sari, A. G., Sudarmanto, H. L., & Murty, H. (2020). Kebijakan Pemberlakukan Karantina Wilayah Sebagai Antisipasi Penyebaran Corona Virus ditinjau dari Undang-Undang No. 6 Tahun 2018 Tentang Kekarantinaan Kesehatan. Jurnal Transparansi Hukum, 3(2), 1–23.
Siahaan, M. (2020). Dampak Pandemi Covid-19 Terhadap Dunia Pendidikan. Jurnal Kajian Ilmiah, 1(1), 73–80. https://doi.org/10.31599/jki.v1i1.265
Sit, M., & Assingkily, M. S. (2020). Persepsi Guru tentang Social Distancing pada Pendidikan AUD Era New Normal. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 5(2), 1009–1023. https://doi.org/10.31004/obsesi.v5i2.756
Suni, N. S. P. (2020). Kesiapsiagaan Indonesia Menghadapi Potensi Penyebaran Corona. Pusat Penelitian Badan Keahlian DPR RI, XII(3), 14–18.
Syafrida, S. (2020). Bersama Melawan Virus Covid 19 di Indonesia. SALAM: Jurnal Sosial Dan Budaya Syar-I, 7(6). https://doi.org/10.15408/sjsbs.v7i6.15325
Syaharuddin, Emilia Silvana Sitompul, Deni Apriansyah, Awaluddin Hasrin, Sri Mulyono, & Sumarni. (2020). Direction Analysis of Student Research Topics During Covid-19 Pandemic. IJECA (International Journal of Education and Curriculum Application), 3(3), 181–185.
DOI: https://doi.org/10.31764/ijeca.v4i1.4012
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Ade Ubaidah, Fatayah, Yuni Susilowati, Ana Merdekawaty, Rima Rahmaniah, Syaharuddin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
IJECA (International Journal of Education and Curriculum Application) already indexed:
___________________________________________________________________
|
____________________________________________________________________
IJECA Publisher Office: