The Effect of Discovery Learning Model Using Concept Map and Computer Animation on Student Learning Outcomes in Hydrocarbon Material
Abstract
Keywords
Full Text:
Download [PDF]References
Boujaoude, S., & Attieh, M. (2008). The effect of using concept maps as study tools on achievement in chemistry. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 4(3), 233–246. https://doi.org/10.12973/ejmste/75345
Catur Saputro, A. N., Istiana, G., & Sukardjo, J. (2015). Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning Untuk Meningkatkan Aktivitas Dan Prestasi Belajar Pokok Bahasan Larutan Penyangga Pada Siswa Kelas Xi Ipa Semester Ii Sma Negeri 1 Ngemplak Tahun Pelajaran 2013/2014. Jurnal Pendidikan Kimia Universitas Sebelas Maret, 4(2), 65–73.
Catur Saputro, A. N., Puspitasari, N., & Ashadi, A. (2015). Studi Komparasi Penggunaan Media Animasi Dan Media Lks Dalam Pembelajaran Kooperatif Metode Teams Games Tournament (Tgt) Pada Materi Pokok Sistem Koloid Kelas Xi Ipa Sman 1 Sukoharjo Tahun Pelajaran 2013/2014. Jurnal Pendidikan Kimia, 4(2), 8–14.
Fitriani, A., Danial, M., & Wijaya, M. (2014). Pengaruh Penggunaan Media Animasi pada Model Discovery Learning terhadap Hasil Belajar Kimia Peserta Didik Kelas X MIA SMAN 1 Bungoro (Studi pada Materi Pokok Ikatan Kimia). Chemica, 15(2), 114–122.
Hatika, R. G. (2016). Peningkatan Hasil Belajar Fisika Dengan Menerapkan Model Pembelajaran Advance Organizer Berbantu Animasi Komputer. Jurnal Pendidikan Fisika Indonesia, 12(2), 13–117. https://doi.org/10.15294/jpfi.v12i2.5210
Ismail, M., Lukman, & Alio, L. (2013). Meningkatkan hasil belajar ikatan kimia dengan menerapkan strategi pembelajaran peta konsep pada siswa kelas X di SMA Negeri I Telaga. Jurnal Entropi, 8(1), 1–10.
Kurnianto, H., Masykuri, M., & Yamtinah, S. (2015). Pengaruh Model Pembelajaran Discovery Learning Disertai Lembar Kegiatan Siswa (Lks) Terhadap Prestasi Belajar Siswa Pada Materi Hidrolisis Garam Kelas Xi Sma Negeri 1 Karanganyar Tahun Pelajaran 2014/2015. Jurnal Pendidikan Kimia Universitas Sebelas Maret, 5(1), 32–40.
Miller, K. J., Koury, K. A., Fitzgerald, G. E., Hollingsead, C., Mitchem, K. J., Tsai, H.-H., & Meeaeng Ko Park. (2009). Concept Mapping as a Research Tool to Evaluate Conceptual Change Related to Instructional Methods. Teacher Education and Special Education: The Journal of the Teacher Education Division of the Council for Exceptional Children, 32(4), 365–378. https://doi.org/10.1177/0888406409346149
Nbina, J. B., & Obomanu, B. J. (2010). The meaning of scientific literacy: A model of relevance in science education. Academic Leadership, 8(4).
Oktarini, D., Jamaluddin, J., & Bachtiar, I. (2014). Efektivitas Media Animasi Terhadap Hasil Belajar Biologi Siswa Smpn 2 Kediri. Prisma Sains : Jurnal Pengkajian Ilmu dan Pembelajaran Matematika dan IPA IKIP Mataram, 2(1), 1. https://doi.org/10.33394/j-ps.v2i1.1048
Putrayasa, I. M., Syahruddin, H., & Mergunayasa, I. G. (2014). Pengaruh Model Pembelajaran Discovery Learning Dan Minat Belajar Terhadap Hasil Belajar Ipa Siswa. Jurnal Mimbar PGSD Universitas Pendidikan Ganesha, 2(1), 1–11. https://doi.org/10.1093/brain/awt103
Saputra, W., & Nofita, I. (2018). Pengaruh Model Discovery Learning Berbantuan Media Animasi Macromedia Flash terhadap Aktivitas Siswa pada Materi Tekanan di SMP Negeri 1 Suhaid. 1(1), 17–21.
Setiyawan, D., & Indrowati, M. (2014). the Comparison Between Discovery Learning With Concept Map and Discovery Learning To Understanding Concept Protista of X Grade Students Sma Negeri. 5(April).
Swaak, J., De Jong, T., & Van Joolingen, W. R. (2004). The effects of discovery learning and expository instruction on the acquisition of definitional and intuitive knowledge. Journal of Computer Assisted Learning, 20(4), 225–234. https://doi.org/10.1111/j.1365-2729.2004.00092.x
Tumurun, S. W., Gusrayani, D., & Jayadinata, A. K. (2016). Pengaruh Model Pembelajaran Discovery Learning Terhadap Keterampilan Berpikir Kreatif Siswa Pada Materi Sifat-Sifat Cahaya. Pengaruh Model Pembelajaran Discovery Learning Terhadap Keterampilan Berpikir Kreatif Siswa Pada Materi Sifat-Sifat Cahaya, 1(1), 101–110. https://doi.org/10.23819/pi.v1i1.2936
DOI: https://doi.org/10.31764/ijeca.v3i2.2692
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 IJECA (International Journal of Education and Curriculum Application)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
IJECA (International Journal of Education and Curriculum Application) already indexed:
___________________________________________________________________
|
____________________________________________________________________
IJECA Publisher Office: